//Cojocul românesc are o nouă față

Cojocul românesc are o nouă față

*Material realizat de Amelia Turp-Balazs, pentru revista Dialog Textil 

Ce este mai autentic românesc decât un cojoc de oaie, care să ne apere de frigul iernilor tăioase? Este una dintre piesele specifice portului tradițional, dar care, declinată într-un stil contemporan, își găsește locul în garderoba oricui.

Hainele din piele îmblănite pe dinăuntru erau pe vremuri obligatorii în șifonierul românilor. Acum, odată cu oferta bogată de blănuri sintetice și înlocuitori mai ieftini, puținii producători care au mai rămas pe piață sunt forțați să facă față concurenței, să vină cu colecții noi și cu modele atractive, cu piese de calitate impecabilă, pentru a convinge clientul să scoată din buzunar o sumă deloc de neglijat. Dar pentru care, să nu uităm, își are asigurat confortul și căldura pe termen foarte lung și foarte rece.

Investiția în imagine și comunicare i-au adus brandului un plus de valoare

A&A Vesa este unul dintre businessurile cu producție de piei și blănuri care s-au perfecționat în timp și s-au pliat după preferințele clienților. Înființată în anul 1994 de Gheorghe Vasile Vesa, afacerea a crescut și s-a dezvoltat de la doi angajați, câți avea acum 20 de ani, la 50 în prezent. Producția are loc într-o fabrică modernă, curată, amplasată într-o zonă cu bogată tradiție de prelucrare a pieilor cu blană, la Sebiș, din județul Arad.

Vasile Vesa, administratorul companiei, își amintește că la început accentul se punea pe cantitate, nu pe calitate.

Dar, de la an la an, atenția s-a mutat tot mai mult înspre calitate și afacerea a progresat, „…pas cu pas, fără niciun proiect european, toate investițiile au fost făcute cu fonduri proprii”, după cum afirmă cu mândrie Vasile Vesa pentru Dialog Textil. El adaugă că an de an a angajat personal, l-a calificat la locul de muncă și l-a specializat pentru ca tot ceea ce iese pe poarta fabricii să fie de calitate excelentă. „Am mers pe ideea că piața de profil are nevoie de calitate, iar o piele trebuie prelucrată frumos pentru ca haina, atunci când se îmbracă, să arate impecabil.” (V.V.)

Anul trecut, la 20 de ani de la înființare, compania avea 50 de ani și șase magazine de desfacere în România, plus un magazin online. Iar planurile pentru anul acesta includ și deschiderea unui nou magazin.

 

Cum v-a mers anul trecut, ce vânzări ați avut?

Anul trecut a fost unul bun, însă dacă vremea era de partea noastră, ar fi fost unul și mai reușit. Vânzările au fost satisfăcătoare, deoarece venim în fiecare an cu modele noi, calitatea este la standarde înalte, iar clienții sunt mulțumiți de produsele noastre.

Fabricați articole mai scumpe, dar de lungă durată. Cum merge piața pentru acest gen de produse?

Datorită calității produselor, majoritatea clienților ne rămân fideli, iar peste ani revin la noi pentru a achiziționa modele noi.

Câte magazine aveți? Este un efort mare să susții mai multe spații comerciale pe piață?

În urmă cu zece ani am deschis primul nostru magazin din România, în incinta centrului comercial Iulius Mall, din Timișoara, ajungând până în prezent la șase magazine în toată țara. Prețurile chiriilor sunt foarte mari, și nu ne este ușor să le achităm, mai ales pe timp de vară, însă cheltuielile și veniturile sunt calculate atent, astfel încât să nu fim niciodată restanțieri.

Câte luni aveți activitate pe an? Ce faceți în extrasezon?

Avem activitate tot timpul anului, în extrasezon pregătim pieile (argăsit, prelucrat, vopsit) și lucrăm la noile modele pentru următorul sezon. Pieile sunt achiziționate din România, din centre de colectare aflate în județele Constanța și Teleorman.

Vă prezentați frumos online. Ați devenit mai cunoscut datorită acestui mediu, v-au venit și clienți ca urmare a acestui efort?

Un site de prezentare, cu atât mai mult un magazin online, reprezintă oglinda afacerii tale. Este o oportunitate de promovare pentru noi în spațiul virtual, costurile nu sunt atât de mari, iar comerțul cu îmbrăcăminte în domeniul online este în mare creștere în ultimii ani. Datorită calității produselor și promptitudinii echipei din spatele site-ului, portofoliul nostru de clienți s-a mărit, astfel că efortul este meritat.

Ce planuri aveți pentru acest an?

Ne dorim ca în 2015 să deschidem un nou magazin de prezentare și să realizăm produse și accesorii din blană naturală noi.

2015-03-31T10:01:00+00:00

Rețele sociale

Abonează-te la oferte!